
Esas No: 1986/1357
Karar No: 1986/1850
Karar Tarihi: 23.10.1986
Danıştay 10. Daire 1986/1357 Esas 1986/1850 Karar Sayılı İlamı
Daire : ONUNCU DAİRE
Karar Yılı : 1986
Karar No : 1850
Esas Yılı : 1986
Esas No : 1357
Karar Tarihi : 23/10/986
TEKNİK HİZMETLER SINIFINDA ŞUBE MÜDÜRÜ İKEN GÖREV YAPTIĞI KADRONUN KALDIRILMASI ÜZERİNE GENEL İDARE HİZMETLERİ SINIFINDA UZMAN KADROSUNA ATANAN, FAKAT ESKİ GÖREVİNE EŞ DEĞER TEKNİK BİR GÖREVDE ÇALIŞTIRILAN,DAHA SONRA TEKNİK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ KADROSUNA YENİDEN ATANMIŞ OLAN İLGİLİYE, İDARECE, 657 SAYILI YASANIN 1897 SAYILI YASAYLA DEĞİŞİK 71.MADDESİ SON FIKRASI HÜKMÜ UYGULANARAK, GENEL İDARE HİZETLERİ KADROSUNA ATANDIĞI TARİHTEN TEKRAR TEKNİK HİZMETLER SINIFINA ATANDIĞI TARİHE KADAR SüRENİN BEKLEME SÜRESİ KABUL EDİLİP, EMEKLİLİK İNTİBAKINDA DEĞERLENDİRİLMEMESİNDE İSABET BULUNMADIĞI HK.
2.6.1983 tarihinde 1.derecenin 4.kademesinden maaş almakta iken emekli olan davacının emekli intibakının 1.derecenin 3.kademesine yapılması nedeniyle emeklilik intibakının 1.derecenin 4.kademesine yapılarak düzeltilmesi bu derece ve kademeden + 300 ek göstergeli aylık bağlanması isteminin reddine ilişkin T.C.Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü Müdürler Kurulu kararının iptali ile bundan doğacak farkların ödenmesi istemiyle açılan dava sonunda İdare Mahkemesince: "657 sayılı kanunun 1897 sayılı kanunla değişik 71.maddesinin 2.fıkrasında "Kurumlar Memurlarını meslekleri ile ilgili sınıftan genel idare hizmetleri sınıfına veya genel idare hizmetleri sınıfından meslekleri ile ilgili sınıfa görev ve ünvan eşitliği gözetmeden kazanılmış hak aylık dereceleri ile atayabilirler" hükmü yer almış olup, 3.fıkrasında "eski sınıflarında, görev alacakları yeni sınıfa göre memurluğa daha yüksek bir derece ve kademeden başlamış olup da sınıf değiştirenlerin yeni görevlerindeki ilk ilerleme sürelerinin eski sınıflarda kazandıkları derece ve kademelere tekabül eden süre kadar uzatılacağı ve bu süre tamamlanıncaya kadar kendilerine sınıf değiştirmesi sırasında bulundukları derecede kademe ilerlemesi verilemeyeceği" hükme bağlanmıştır.
Dava dosyasının, emekli sandığından getirtilen tahsis ve davalı idareden getirtilen özlük dosyasının incelenmesinden; … Dairesi Başkanlığı proje müdür yardımcılığı görevi yapan davacının 30.4.1976 tarih 7/4820 sayılı kararname ile Bakanlığa tahsis olunan Teknik Hizmetler sınıfı 3 dereceli … Dairesi Başkanlığında proje Şube Müdürlüğüne atandığı, 8.11.1978 tarihinde Bakanlıkça onaylanan teşkilat şemasına göre proje çizim şubesinin kapatıldığı ve şube müdürü olan davacının 71.madde uyarınca sınıfı değiştirilerek 2.1.1979 tarihinde Genel İdare Hizmetleri sınıfında münhal bulunan uzmanlık kadrosuna atanarak planlama ve koordinasyon Dairesi ve Danışma Kurulu Başkanlığı emrinde istihdam edildiği, Uzman Kadrosunda teknik bir görev alan Su Hakları Fen Heyeti Müdürlüğü görevini ifa ettiği, görevi gereği olarak Devlet Su İşleri Müdürlüğü Projelerinin teknik ve ekonomik yönden koordinatörlüğünü ifa ettiği ve bu görevinin Teknik Hizmetler Sınfı 3.dereceli şube müdürlüğü görevi ile eşdeğer bulunduğu,10.12.1979 tarihli onayla 3 dereceli Harita ve Maden Hakları Çizim Proje Şubesi Müdürlüğü görevine,sınıfı Teknik Hizmet Sınıfı olarak değiştirilerek yeniden atandığı, 14.3.1980 tarihinde genel idare hizmetleri sınıfı 1 dereceli + 300 ek göstergeli Bakanlık müşavirliği kadrosuna atanarak aynı şube müdürlüğünü vekaleten yürüttüğü ve 2.6.1983 tarihinde bu görevden emekliye ayrıldığı anlaşılmıştır.
Memurların meslekleri ile ilgili bir sınıftan genel idare hizmetleri sınıfına veya genel idare hizmetleri sınıfından meslekleri ile ilgili sınıfa atamalarını düzenleyen 71.maddenin bekleme ile ilgili son fıkrasında belirlenen sınıf değişikliği görevin mahiyet ve niteliğinin değişmesi halini kapsamakta olup, memurların bazı zorunlu hallerde görev lerinin nitelik ve mahiyetleri değişmeden yaptıkları sınıf değişikliklerinde, yapılan işin niteliği ve görev yönünden bir fark bulunmaması halinde, uygulanması hak ve nesafet kurallarına aykırı olup, Teknik Hizmetler sınıfında Şube Müdürlüğü görevi yapmakta iken kadronun kaldırılması nedeniyle bir süre için münhal bulunan genel idare hizmetleri sınıfında uzman kadrosuna atanarak eski görevine eşdeğer teknik bir görevde çalıştırılan, işin nitelik ve mahiyeti değişmediği gibi daha sonra boşalan teknik şube müdürlüğü kadrosuna yeniden atanan davacıya 71.maddenin son fıkrası uygulanarak genel idare hizmetleri kadrosuna atandığı tarihten tekrar teknik hizmetler sınıfına atandığı 3.1.1979-10.12.1979 tarihleri arasında geçen 11 ay 7 günlük sürenin bekleme süresi olarak kabul edilip intibakta değerlendirmeye alınmaması ve bu nedenle emeklilik intibakının 1.derecenin 3.kademesine yapılarak bu derece ve kademe üzerinden maaş bağlanmasında hukuki isabet bulunmamaktadır." şeklinde belirlenen gerekçeyle dava konusu işlemin iptali ile bu işlemin iptali ile bu işlem nedeniyle mahrum kaldığı parasal haklarının tanınması yolunda verilen kararın; 657 sayılı yasanın 1897 sayılı yasa ile değişik 71.maddesinin son fıkrası hükmünde Genel İdare Hizmetleri sınıfından diğer hizmet sınıflarına veya diğer hizmet sınıflarından genel idare hizmetleri sınıfına göre daha yüksek derece ve kademeden memurluğa başlamış iseler, yeni atandıkları sınıftaki terfii sürelerinin, eski sınıflarındaki kazandıkları derece ve kademelere tekabül eden süre kadar uzatılacağı ve bu sürenin tamamlanmasına kadar kendilerine derece ve kademe ilerlemesi uygulanmayacağının belirlenmiş bulunduğu, bu nedenle teknik hizmetler sınıfında topograf görev ünvanı ile istihdam edilen ilgilinin göreve giriş derece ve kademesine 1897 sayılı Kanununun 36.maddesinin (A) bendinin 4. 1.fıkrası uyarınca bir derece ilave edildiğinden, 2.1.1979 tarihinde hizmetleri sınıfında bir kadroya atandığından yeni atandığı sınıftan, göreve giriş derece ve kademesine ilave edilen bir dereceye tekabül eden süre (3 yıl) kadar terfiilerinin yapılmaması gerekmekte olup, ancak 10.12.1979 tarihinde tekrar bir göreve atandığından sadece 3.1.1979-10.12.1979 tarihleri arasıda geçen 11 ay 7 günlük sürenin 657 sayılı yasanın 1897 sayılı yasa ildeğişik 71.maddesi uyarınca bekleme süresi olarak kabul edilerek intibakında değerlendirilmesi gerektiğinden Sandıkça yapılan işlemde bir yanlışlık bulunmadığı iddialarıyla temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
İdare ve Vergi Mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49.maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Bozulması istenen karar, usul ve hukuka uygun olup dilekçede ileri sürülen temyiz sebepleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmediğinden temyiz isteminin reddi ile bozulması istenen kararın onanmasına karar verildi.
Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.