Abaküs Yazılım
13. Daire
Esas No: 2017/3091
Karar No: 2021/1802
Karar Tarihi: 20.05.2021

Danıştay 13. Daire 2017/3091 Esas 2021/1802 Karar Sayılı İlamı

T.C.
D A N I Ş T A Y
ONÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No:2017/3091
Karar No:2021/1802

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : … Elektronik ve Bilgisayar Cihazları Sanayi
ve Ticaret Limited Şirketi
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVALI) : … Kurumu
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN_KONUSU : … İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Cumhuriyet Üniversitesi Rektörlüğü Araştırma Uygulama Merkezi tarafından 19/07/2017 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Göğüs Cerrahisi AD, Göğüs Hastalıkları AD ve Nöroloji AD İçin 18 Kalem Tıbbi Malzeme ve Cihaz Alımı” ihalesine ilişkin olarak 28/07/2017 tarihinde yapılan şikâyet başvurusunun ihaleyi yapan idarece 02/08/2017 tarihinde reddi üzerine yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine dair Kamu İhale Kurulu'nun (Kurul) 25/08/2017 tarih ve 2017/UM.II-2365 sayılı kararının iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesi'nce verilen kararda; ihaleye ait İdari Şartname’nin “İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri” başlıklı 7. maddesinde "... 7.5.3.5. 1) İstekliler, teklif ettikleri ürünlere ilişkin olarak ileriye dönük yedek parça fiyat listelerini döviz bazında teklif zarflarının içerisinde ihale komisyonuna sunacaklardır.” kuralına yer verildiği, davacı şirket tarafından sunulan ihale dosyasında yedek parça fiyat listesinin bulunmadığının ihalenin yapıldığı tarih olan 19/07/2017 tarihinde ihale komisyonu tarafından imzalanan "Zarf Açma ve Kontrol Tutanağı" ile tespit edildiği, ilgili mevzuat uyarınca sunulan belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde idarece belirlenen sürede isteklilerden bu eksik bilgilerin tamamlatılmasının yazılı olarak isteneceği ancak teklif zarfı içinde sunulması istenilen belgeler ve bu belgelere ilgili mevzuat gereğince eklenmesi zorunlu olan eklerinden herhangi birinin, aday veya isteklilerce sunulmaması halinde, bu eksik belgeler ve eklerin idarelerce tamamlatılmayacağı, dava konusu ihale süreci göz önüne alındığında, davacı şirket tarafından teklif dosyası kapsamında sunulan belgelerde yedek parça fiyat listesinin bulunmadığı, bu durumun teklif dosya ekinde bulunması gereken asli unsurlardan olduğu, başka bir ifade ile söz konusu durumun tamamlatılacak bir bilgi eksikliği kapsamında değerlendirilemeyeceği dikkate alındığında, teklifi değerlendirme dışı bırakılan davacı şirketin itirazen şikâyeti başvurusunun reddine ilişkin dava konusu Kurul kararında hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun ihaleye katılımda isteklilerden istenecek bilgi ve belgelerin düzenlendiği 10. maddesinde "Yedek Parça Fiyat Listesi" yahut benzer içerikte herhangi bir belgeye yer verilmediği, Kanun'da belirtilen asli unsurlardan olmadığı gibi Kanun'da sayılmayan bir belgenin yönetmelik veya tebliğ hükmüyle de asli unsur hâline getirilmesinin mümkün olmadığı, Yedek Parça Fiyat Listesi sunulmadığından bahisle ihalede inceleme dışı bırakılmalarının Kanun ve yerleşik Danıştay içtihatlarına uygun olmadığı, belgelerinin tam olduğu, tek tek incelenen belgelere binaen ihale zarfında herhangi bir eksiklik saptanmadığı, bunun üzerine de teklif fiyatının okunduğu, sonrasında ise oturum kapatılarak tekliflerin ayrıntılı incelemesine geçildiği, teklif zarfındaki eksikliğe ilişkin tespitin isteklerinin huzurunda yapılması gerektiği, firma çalışanının hazır bulunduğu oturumda böyle bir tespit yapılmadığı ve hazır bulunan taraflarına hiç bir şekilde belgelerinde eksik olduğunun beyan edilmediği, sonradan eksik evrak olduğu gerekçesiyle değerlendirme dışı bırakılmalarının idarenin kusuru ile evrakın eksildiği kanaatini oluşturduğu ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, başvuru sahibi olan davacı tarafından yapılan şikâyet başvurusu üzerine teklif dosyasında yer alan belgelerin ihaleyi gerçekleştiren idarece yeniden incelendiği ve “Yedek Parça Fiyat Listesi”nin teklif dosyasında yer almadığının tespit edildiğinin anlaşıldığı, idarelerince ihale işlem dosyası içerisinde yer alan bilgi ve belgelerin incelenmesinden ise, Zarf Açma ve Belge Kontrol Tutanağı’nın ihale tarihinde düzenlendiği ve ihale komisyonu üyelerince imzalandığının, davacının teklif dosyasında Yedek Parça Fiyat Listesi'nin var olup olmadığına ilişkin olarak Zarf Açma ve Belge Kontrol Tutanağı’nın Yedek Parça Fiyat Listesi sütununda “Yok” belirlenmesinin yapıldığının görüldüğü, davacı tarafından hiç sunulmamış olan belgenin idarece bilgi eksikliği kapsamında tamamlatılmasına ilgili mevzuat uyarınca imkân bulunmadığı belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …'IN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi'nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın reddi yolundaki … İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Posta giderleri avansından artan tutarın davacıya iadesine,
5. Dosyanın anılan Mahkeme'ye gönderilmesine,
6. 2577 sayılı Kanun'un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 20/05/2021 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.



Sayın kullanıcılarımız, siteden kaldırılmasını istediğiniz karar için veya isim düzeltmeleri için bilgi@abakusyazilim.com.tr adresine mail göndererek bildirimde bulunabilirsiniz.

Son Eklenen İçtihatlar   AYM Kararları   Danıştay Kararları   Uyuşmazlık M. Kararları   Ceza Genel Kurulu Kararları   1. Ceza Dairesi Kararları   2. Ceza Dairesi Kararları   3. Ceza Dairesi Kararları   4. Ceza Dairesi Kararları   5. Ceza Dairesi Kararları   6. Ceza Dairesi Kararları   7. Ceza Dairesi Kararları   8. Ceza Dairesi Kararları   9. Ceza Dairesi Kararları   10. Ceza Dairesi Kararları   11. Ceza Dairesi Kararları   12. Ceza Dairesi Kararları   13. Ceza Dairesi Kararları   14. Ceza Dairesi Kararları   15. Ceza Dairesi Kararları   16. Ceza Dairesi Kararları   17. Ceza Dairesi Kararları   18. Ceza Dairesi Kararları   19. Ceza Dairesi Kararları   20. Ceza Dairesi Kararları   21. Ceza Dairesi Kararları   22. Ceza Dairesi Kararları   23. Ceza Dairesi Kararları   Hukuk Genel Kurulu Kararları   1. Hukuk Dairesi Kararları   2. Hukuk Dairesi Kararları   3. Hukuk Dairesi Kararları   4. Hukuk Dairesi Kararları   5. Hukuk Dairesi Kararları   6. Hukuk Dairesi Kararları   7. Hukuk Dairesi Kararları   8. Hukuk Dairesi Kararları   9. Hukuk Dairesi Kararları   10. Hukuk Dairesi Kararları   11. Hukuk Dairesi Kararları   12. Hukuk Dairesi Kararları   13. Hukuk Dairesi Kararları   14. Hukuk Dairesi Kararları   15. Hukuk Dairesi Kararları   16. Hukuk Dairesi Kararları   17. Hukuk Dairesi Kararları   18. Hukuk Dairesi Kararları   19. Hukuk Dairesi Kararları   20. Hukuk Dairesi Kararları   21. Hukuk Dairesi Kararları   22. Hukuk Dairesi Kararları   23. Hukuk Dairesi Kararları   BAM Hukuk M. Kararları   Yerel Mah. Kararları  


Avukat Web Sitesi